воскресенье, 6 апреля 2014 г.

Старомодные и оригинальные игры Troika Games

Компания с русским названием не могла рассчитывать на стандартную судьбу, талантливые игры в суровом мире. Легендарная студия просуществовала всего семь лет, но и через пять лет после закрытия, когда речь заходит о том, почему в игровой индустрии почти не встретишь оригинальность, все вспоминают Troika. Основатели компании уже были очень известны, как создатели вселенной Fallout, и в 1998 году ушли от прежнего издателя, чтобы сохранить всё лучшее, что Interplay к тому времени в значительной степени потерял. Шанс уже на новом месте был использован лишь наполовину, изменилось время, индустрия уже не могла быть такой, как прежде, отношения стали намного жёстче, нельзя было позволить себе ошибку, которая иногда просто необходима, чтобы сделать шаг вперёд. В таких условиях Troika создала три игры, которые стали классикой, работали в старом ключе, но издатель даже в ущерб собственной прибыли решил пожертвовать рискованным активом, лишив компанию будущего.


















Timothy Cain:
“I don’t think Troika closed because we were trying to be too original. We closed because we were not getting contract offers for products we wanted to make, so we voluntarily shut down while we were still in the black, financially. We could lay off employees with severance packages and extend their insurance for a few months, rather than just shut down with no notice and kick everyone out.”

Timothy then added that all of Troika’s games returned profit, something surprising as most people thought that Vampire: Bloodlines was a financial failure. Timothy then concluded that publishers preferred to invest on other studios that were offering more ‘generic’ games – that catered to larger audience - than on them.

“So then the question is, why didn’t we get any offers we liked? Especially since all of our games turned a profit? From the publishers point of view, our previous games had sold to a niche audience, so they were unwilling to fund us to make either a new IP or a large mainstream game based on a licensed IP because their numbers showed that the profit was too small. In other words, they could spend that money at other developers where their rate of return was much higher. It makes total sense from a business point of view, but it’s still sad for Troika and its employees.”

Комментариев нет:

Отправить комментарий